KOMM, Sveriges Kommunikationsbyråer har utsett Björn Ståhl till juryordförande för Guldägget 2021 - året då Sveriges största och äldsta kommunikationstävling fyller 60 år!

- Det är alltid roligt, spännande och en ära att vara med i Guldäggsjuryn men i år blir det extra speciellt. Jag ser mycket fram emot arbetet att kora Sveriges bästa kommunikation tillsammans med övriga i juryn,​ säger Björn Ståhl om att bli vald till juryordförande.

Björn Ståhl arbetar som Executive Creative Director på INGO Sthlm sedan sexton år tillbaka. INGO Sthlm är resultatet av en unik fusion mellan nätverken Grey och Ogilvys respektive Stockholmskontoret. Under sin långa karriär har Björn dessutom jobbat länge inom Lowe-nätverket.

Björn kan räkna in närmare 200 kreativa utmärkelser genom åren, bland annat Guldägg, Titanium och Grand Prix i Cannes och två svarta pennor. Under Björns kreativa ledning har INGO Sthlm hyllats internationellt tillsammans med kunder som Lidl, Svenska Turistföreningen och Burger King. 2016 tog byrån hem hela 20 lejon och blev tredje bästa byrå under Cannes Lions – i hela världen. Björn har dessutom rankats som sjunde bästa Creative Director i världen av ​The Big Won Report​ och i år tog Björn även plats på den elva namn långa innovatörslistan i den amerikanska branschtidningen AdWeeks​ prestigelista ”The Creative 100”. Utmärkelsen går till de kreatörer som anses testa gränserna för vad branschen kan göra. Han har även en plats i Ogilvys globala kreativa råd.

Utöver Guldägget har Björn suttit i ett flertal internationella juryer, bland annat två gånger i vardera Cannes Lions och D&AD. Om att vara juryordförande för Guldägget 2021 säger han:

- Jag kommer naturligtvis ta min uppgift på största möjliga allvar, men ser helst jag inte behövs särskilt mycket för då flyter arbetet på i kategorierna. Alla i jurygrupperna är utvalda för att dom är fantastiskt duktiga så jag är säker på att det kommer gå alldeles utmärkt. 

Guldäggets juryordförande utses av Sveriges Kommunikationsbyråers (KOMM) styrelse.
Inlämningen till Guldägget öppnar den 1 december 2020, med deadline den 3 februari 2021, och medlemmar i KOMM som inte har tävlat de senaste tre åren får skicka in ett (1) bidrag kostnadsfritt.


Kontaktinformation 
Linda Nilsson, tävlingsansvarig Guldägget, 070-757 25 63, ​linda@komm.se
Björn Ståhl, juryordförande Guldägget 2021 och Executive Creative Director på INGO Sthlm, bjorn.stahl@ingosthlm.se

Om Guldägget 
Guldägget är Sverige äldsta och största kommunikationstävling och syftet med den är att höja den kreativa standarden, lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra den framåt. Tävlingen vill inspirera och ge mod till en hel bransch och få kommunikationsskapare att vilja anstränga sig ännu mer för att näringslivet ska få uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se​.

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM) 
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på ​www.komm.se​.




Kontakt


Linda Nilsson

vd

linda@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se